A-Level — ІТ-курси для студентів та підвищення і перекваліфікації спеціалістів. За шість років успішної діяльності школі вдалося працевлаштувати понад 1000 студентів за 14 напрямками.

Головна перевага IT-школи A-Level — працевлаштування успішних випускників, бо вона є результатом поєднання всіх інших переваг курсів.

Як школа повністю перенесла свою діяльність в онлайн та як відбувалася організація всеукраїнського проєкту IT Generation — про це Kharkiv IT Cluster розпитав Сергія Скринника, Сo-Founder & CEO A-Level IT School.

— Як змінилася школа до лютого й зараз?

— Минулого року ми вдруге відкрили філію школи в Києві. Уперше це відбувалося за два місяці до початку пандемії, тому тоді довелося відкласти ідею в довгий ящик. Цього разу ми відкрилися в Києві за 3-4 місяці до початку повномасштабної війни.

Проте ще до початку вторгнення наша стратегія базувалася на бажанні повністю перейти в онлайн. Тоді ми прописали сценарії того, як це треба зробити, почали комунікувати з готовими рішеннями. Зрештою дійшли того, що робитимемо свій неповторний продукт. І на цей рік планували вихід в онлайн із географічним розширенням: крім України, хотіли охопити найближче зарубіжжя, наприклад, Польщу.

 

Але трапилася війна. Перші кілька днів узагалі було незрозуміло, що та як далі робити, куди тікати. Тому ми просто підтримували зв’язок із співробітниками й дізнавалися, як у кого справи. Увесь навчальний процес було поставлено на паузу.

Проте десь наприкінці березня – на початку квітня, коли ситуація в команді більш-менш налагодилася, ми відновили навчання з тими групами, які були сформовані до початку війни. Перед цим ми проводили опитування, щоб розуміти цілісну картинку бажання та можливостей студентів щодо продовження навчання. І десь 60-70% позитивно поставилися до цієї пропозиції.

Потім поступово почали відкривати набори нових груп, паралельно займалися редизайном сайту.

Загалом за весь період нашої діяльності ми працювали в офлайні. Наша основна філія була в Харкові. Ми навчали понад 1000 осіб на рік, на постійній основі паралельно велося 30-32 групи, у середньому по 12-14 осіб у кожній. І вже на той момент ми бачили, що офлайн-освіта йде в минуле. Ми хотіли створити продукт, що стосувався би виключно онлайн-освіти, якої в принципі по Україні не було в жодній ІТ-школі. Звісно, ​​трохи не встигли, але зараз активно це відпрацьовуємо.

 

Концепція, до якої ми прийшли за період війни, — більше не повертатися до офлайн-освіти. Наше ключове рішення — розвивати онлайн-платформу для отримання знань.

Освіта трансформується. Мені здається, що ми просто такі собі старовіри, які звикли до офлайн-освіти, спілкування, нетворкінгу. Але якщо дивитися трохи вперед, на те, як зараз навчаються діти 10-16 років, які за роки пандемії та війни звикли до онлайну, можна зрозуміти, що буде в майбутньому. Вони не захочуть навчатись в офлайні, адже не звикли до нього. Тому точно будуть зміни у сфері освіти. Думаю, що через 10-15 років буде лише онлайн.

— Які зміни всередині школи та команди відбулися після впровадження онлайн-навчання?

— Не можу сказати, що це був досвід, що травмує. Наразі співробітники школи не хочуть повертатися до роботи в офісі, їх повністю влаштовує ремоут. Тому повна відмова від офлайн — це, по-перше, комфортна умова для співробітників, а по-друге, зміна кінцевого цінника, який ми надаємо клієнту без відсотка за оренду офісу.

Проте сказати, що ми стали слабшими через відсутність нетворкінгу та живої комунікації, я не можу. Я думаю, що студенти, які вже навчаються або прийдуть на навчання пізніше, мають бути готові до того, що, прийшовши на роботу, буде те саме. Вони навряд чи будуть працювати в офісі й проводити час із колегами наживо. Скоріше так само спілкуватимуться через Google Meet або Zoom, так само будуть користуватися різними месенджерами і їм точно так само потрібно буде робити таски в таск-менеджерах.

 

Звичайно, були певні труднощі на шляху до повного переходу в онлайн. З того, з чим зіткнулися: студентам, які навчалися ще до початку війни та продовжили під час, було не зовсім комфортно повністю перейти в онлайн через те, що вони звикли до зовсім іншого формату. Адже вони спочатку йшли на офлайн-курси для того, щоб посидіти в аудиторії, отримати живу комунікацію з викладачами та іншими студентами. У результаті, 20% відмовилося від подальшого навчання в онлайні.

Проте маю цікаве спостереження: коефіцієнт відмови від подальшого навчання в нових групах, які набиралися виключно на онлайн-навчання, впав.

— Які плани має школа?

— Як я вже казав, хочемо спробувати відкрити школу в Польщі. Це такий собі пробник, який дозволить вийти на зовсім іншу юридичну та економічну площину. Якщо вдасться там налагодити процеси, далі діє принцип «Ctrl+C — Ctrl+V».

— Чи має школа плани створювати свою ЛМС?

— Вона в процесі створення. Швидше за все, він презентуватиметься кількома майлстоунами. По-перше, ми хочемо відмовитися від продажу деяких курсів та в рамках ЛМС надати безкоштовний доступ усім охочим (наприклад, курс “Основи програмування”).

По-друге, ми хочемо віддавати безкоштовно цикли, що складаються з 2-3 уроків по кожному із напрямів навчання, які представлені в нашій школі. Для нас важливо, щоб ЛМС надавалася не лише студентам, які навчаються в A-Level, а й для всіх абітурієнтів та охочих, які з тих чи інших причин хочуть потрапити до ІТ.

Думаю, першим майлстоуном стане продукт для абітурієнтів. Ми хочемо надати достатньо ресурсів для того, щоб охочі могли ознайомитися з усіма напрямками, незалежно від того, наш клієнт чи ні.

— Як вам співпраця з Мінцифрами?

— У приємному шоці від комунікації із Міністерством цифрової трансформації. Я не очікував, що спілкування буде настільки оперативним, відповідно на свій досвід комунікації із держустановами. Це не та історія, коли потрібно дуже чітко формулювати запит і чекати на відповідь протягом місяця, у якій тобі повідомлять, що щось некоректно сформульовано або на запит нічого не знайдено.

— Як проходить проєкт IT Generation?

— Наразі всі шість груп, які стартували, продовжують своє навчання. Цей проєкт сильно йде врозріз із досвідом тих ініціатив, які ми запускали самостійно. У минулому неодноразово намагалися навчати ту чи іншу категорію людей безкоштовно, але, як правило, це було не результативно.

IT Generation — реально крутий проєкт. Але, звичайно, з 12 тисяч кандидатів відібрати 122 людини — завдання із зірочкою. Проте включеність у процес та зацікавленість команди зробили свою справу.

Ми проводили три етапи відбору. На першому — віддавали перевагу тим кандидатам, які мали найбільшу кількість часу для навчання. У формі реєстрації стояло питання “Яку кількість часу Ви готові приділяти навчанню?” і відповідно давалися варіанти відповідей: від 0 до 10 годин на місяць, від 10 до 20, від 20 до 30, від 30 до 40 та 40+.

Звичайно, ми віддали перевагу тим, хто готовий був вкладатися в процес навчання від 30 годин на місяць. Це робилося з однієї простої причини: крім теоретичної частини, потрібно ще й дуже багато практики. Умовно, якщо в нас два заняття на тиждень по три години кожне, то на домашнє завдання потрібно приділяти ще хоча б шість годин. І це лише мінімум, бажано витрачати набагато більше часу.

Відповідно, ті охочі, які мали 10-20 годин на місяць, банально би не впоралися з програмою. Фактичним прикладом цього є багаторічна практика. Головне правило: або ти повністю віддаєшся, або ні.

Другим критерієм першому етапі було, безумовно, знання англійської. Ми не перевіряли рівень володіння, але було достатньо, щоб учасник вибрав варіант В1 і вище.

Третій критерій — кількість напрямків, які кандидат обирав під час реєстрації. Грубо кажучи, коли людина подаває одночасно заявку на Java, Web Design та Project management. Із цього випливає досить простий висновок: якщо людина сама не може визначитися з напрямком, значить, вона недостатньо вивчала й цікавилася цим питанням. Ми двома руками за свідомість вибору.

 

Безумовно були критерії від самих організаторів проєкту: щоб не було технічної освіти, досвіду роботи в IT, відповідність віковим рамкам. За цими критеріями теж було відсіяно частину людей. І в результаті після завершення першого етапу із 12 тисяч заявок залишилося близько 3-4 тисяч.

На другому етапі більше звертали увагу на софт скіли. Ми хотіли для себе зрозуміти, чому кандидат обрав той чи інший напрямок та школу. Також потрібно було підтвердити рівень володіння англійської мови та скласти CV у необхідному форматі.

На цьому етапі ми вивчали сертифікати тих, хто підтвердив свій рівень знання англійської, супровідні листи, у яких кандидати описували свою мотивацію та причини вибору саме цієї спеціальності. Тут ми надавали перевагу тим кандидатам, які усвідомлено обрали той чи інший напрямок і самостійно намагалися в ньому розібратися.

Після другого етапу відбору залишилося по 50 осіб у кожному напрямку. Сумарно на третій етап пройшло 300 людей. Потім протягом 2-3 днів за кожним членом моєї команди було закріплено свій напрямок. До обов’язків входило провести 50 інтерв’ю з кандидатами по 10 хвилин на кожного.

Таким чином, проводився відбір на IT Generation. Також від школи A-Level було надано 18 додаткових безкоштовних місць. Ми сформували шість повноцінних груп, які зараз успішно навчаються та роблять свої перші кроки.

Повертаючись до того, що я вже мав досвід участі в подібних проєктах, хочу сказати, що IT Generation — це щось інше. Мені цікаво спостерігати за результатами груп, за їх розвитком. Звичайно, є поодинокі випадки, коли студенти просто не встигають через постійні відключення світла. Але загалом, це супер проєкт. І класно те, що ми справді можемо допомогти тим, хто цього потребує.

Читати 9 хвилин

Подiлитися з друзями:

Ще iсторii

Самір Магеррамов

“Чудово, що в A-Level теорія ніколи не йшла окремо від практики. Ми готувалися до реальної роботи, вчилися знаходити баги в тих місцях, про які інші навіть не замислюються, креативно підходили до різних завдань. Зараз я постійно користуюся цими вміннями в роботі!”

Вiдгук повнiстю

Ніжний Даниїл

…під час активного пошуку роботи вкрай корисними стали рекомендації, яка давала нам менторка на спеціалізованих додаткових заняттях в A-Level. На цих уроках ми розглядали головні моменти з пошуку роботи після закінчення основного курсу, складання резюме, проходження співбесід.”

Вiдгук повнiстю

Гордієнко Юрій

“Коли я сідаю за навчання або виконання практичних завдань, то не помічаю як проходить час. Тож це неодмінний плюс роботи в IT для мене! Бо інакше — чекай на швидке вигоряння. “

Вiдгук повнiстю

Гриб Микита

“Я вирішив програмувати на Java, тому що грав в Minecraft” Гриб Микита Java Software Engineer, випускник IT-школи A-Level Всім привіт! Мене звати Микита, зараз я працюю в компанії EPAM Systems на позиції Software Engineer. Першу роботу в IT я отримав ще під час навчання в A-Level, коли мені щойно виповнилось 18 років. А починалось все

Вiдгук повнiстю

Загальні питання

Який формат проведення занять: онлайн чи офлайн?

Заняття у школі проводяться в режимі онлайн.

В які дні та час проводяться заняття?

Заняття у школі проходять двічі на тиждень. Адміністрація школи затверджує розклад для кожної групи окремо. Це може бути один з трьох варіантів:

- понеділок (19:00-22:00) та четвер (19:00-22:00);
- вівторок (19:00-22:00) та п'ятниця (19:00-22:00);
- середа (19:00-22:00) та субота (11:00-14:00).

Самостійно обирати дні та час занять не можна.
Але ви можете дізнатися у менеджера по роботі з клієнтами, за яким із трьох видів розкладу займатиметься саме ваша група.

Чи є заняття з англійської мови?

Так, на всіх курсах (крім “Основи Програмування”) передбачені безкоштовні заняття з англійської мови. Вони проводяться в неділю - час занять залежить від вашого вихідного рівня англійської мови.

Чи видається сертифікат після навчання?

Так, після успішного завершення навчання ви отримуєте сертифікат про закінчення курсу.

Курс завжди стартує у вказану на сайті дату?

Курс практично завжди стартує у призначену дату.
Винятками можуть бути зовнішні чинники, на які школа не може вплинути. Або якщо в групі не набирається достатня кількість людей, тоді дата старту може бути зсунута на період до 2-х тижнів.

Що відбувається, якщо група не набирається до старту?

Якщо в групі до анонсованої дати старту не набирається 50% студентів, ми зміщуємо дату старту на період до 2 тижнів, про що попереджаємо всіх студентів, які вже записалися до цієї групи. Навіть якщо протягом цього часу ми не набираємо жодної людини - ми все одно стартуємо навчання з тією кількістю студентів, яка є.

Де можна почитати відгуки про школу?

На сторінці кожного курсу є відгуки про курс. Також є сторінка всіх відгуків від компаній-партнерів та окрема спільна сторінка відгуків

Якщо я не маю досвіду, чи можу я навчатися у вашій школі?

Так. У нашій школі всі курси складені таким чином, що ви можете прийти на навчання абсолютно без знань у сфері - але зайвими вони не будуть. З корисною інформацією стосовно різних IT-курсів та напрямів ви можете ознайомитись ще перед навчанням у нашому блозі

Чи можу я почати вчитися з середини курсу?

Так, у вас є така можливість, але для цього вам потрібно буде пройти співбесіду з викладачем, щоб він визначив рівень ваших знань. Також вам потрібно буде здати пройдені модулі, після чого вас допустять до навчання з того місяця, коли ви приєдналися.

Чи можна перевестися на наступний набір, якщо у мене виникли складності, і я зараз не можу відвідувати заняття?

Так, ми практикуємо переведення на наступний потік або на інший напрям, але тільки за умови наявності вільних місць у групі.

Хто ваші викладачі?

Викладачі в нашій школі - це практикуючі фахівці, які працюють в IT-компаніях, з досвідом не менше 3-х років. Кожен викладач проходить 3 етапи співбесіди, а також консультації з навчального процесу перед тим, як буде допущений до викладання в нашій школі.

Який мені потрібен ноутбук для занять?

Стандартний ноутбук для офісної роботи з мінімальними вимогами: процесор i3, ОЗУ мінімум 8гб та SSD 256 Гб.

Чи є у вас зворотний зв'язок на курсах?

Щомісяця адміністрація школи проводить анкетування студентів для збору зворотного зв'язку про викладачів, якість освіти та зручність навчання в нашій школі.

Договір та оплата

Як здійснюється підписання договору зі школою?

Є 3 варіанти підписання договору зі школою:
Договір підписується через електронно-цифровий підпис ПриватБанку та сервісу “paper less”;
Через електронно-цифровий підпис у сервісі “Дія” та електронний сервіс “Вчасно”
Відправлення договору у паперовому вигляді через Нову Пошту для підписання.

Які є види оплати за курси?

Виключно оплата за реквізитами на розрахунковий рахунок школи.

Який крайній термін сплати за курс?

При щомісячній оплаті - через кожні 8 занять. Тобто: раз на місяць в перше заняття навчального місяця.
Якщо двома частинами, то друга оплата має бути внесена на початку четвертого місяця (на 24-му занятті).

Чи передбачено повернення коштів за курси, якщо я не можу продовжувати навчання?

Згідно з договором, ви можете повернути 50% від вартості непройдених занять, що були оплачені. Повернення можливе з поважної причини та надання документів, що її підтверджують.

Чи можна ознайомитись з договором до запису на курс?

Так, ви можете звернутися з таким запитом до нашого менеджера. Ми надішлемо приклад договору на електронну пошту або в Telegram.

Чи можна сплатити готівкою?

Ні, оплата проводиться тільки на розрахунковий рахунок.

Працевлаштування

Як відбувається працевлаштування?

Школа веде студента від початку пошуку роботи до отримання ним офера, бере участь у всіх етапах співбесіди в кожній компанії. Школа надає додаткове заняття зі складання резюме та допомагає у комунікації з HR/Rec. Ближче до фіналу навчання рекрутер школи збирає резюме та подає на співбесіди до компаній-партнерів, які вже мають відкриті позиції та знають рівень наших студентів. Вони лояльно ставляться до студентів школи, оскільки багато випускників A-Level вже потрапили до наших партнерів.

Куди ви працевлаштовуєте?

Основні компанії, в які ми працевлаштовуємо випускників - це наші партнери, з якими ви можете ознайомитися на сайті A-Level.

Які умови потрібно виконати, щоб бути працевлаштованим?

Отримати сертифікат про успішне проходження курсів. Також обов'язковою умовою є відвідування занять з англійської мови.
Студент має брати активну участь в процесі працевлаштування: ходити на співбесіди, виконувати тестові завдання і давати фідбек школі по кожному етапу, щоб ми могли вже в процесі підкоригувати проблемні моменти.

На всіх курсах є гарантія працевлаштування?

На багатьох наших напрямках є працевлаштування, проте, на жаль, не на всіх. Але ми працевлаштовуємо на всіх напрямках, незалежно від гарантії. Найважливіше - це знання та бажання самого студента!

Чи можу я вибрати компанію для працевлаштування?

Студент може написати свої побажання - ми намагатимемося знайти максимально схожу до них компанію серед наших партнерів. Проте, найголовніше - це знайти першу роботу для наших студентів! На жаль, не завжди є крутий вибір.

Якщо я сам знайду роботу після курсу, мені повернуть гроші?

Ні, повернення коштів з цієї причини не передбачене.Найголовніша мета школи - це можливість для випускників знайти першу роботу. Але якщо студент знаходить роботу самостійно, ми вважаємо, що умови договору виконані, оскільки головна мета здійснена.

Профорієнтація

Як вибрати курс?

Ви можете звернутися за консультацією до адміністрації школи за телефоном або в Telegram. Адміністрація школи проведе консультацію, визначить ваші сильні сторони та допоможе обрати напрям. Також з описом кожного напряму ви можете ознайомитись у нашому блозі в статтях від викладачів та студентів

Де можна детальніше ознайомитися з курсами та технологіями, що вивчаються на них?

На кожній сторінці курсу є програма навчання та детальна інформація про технології, що вивчаються. Також ви можете прочитати детальніше про курси в нашому блозі в рубриці “курс очима викладача”

Чи можна поспілкуватися з викладачами до старту курсу?

Такої можливості немає, але ви можете ознайомитися з викладачами та школою на наших відкритих заняттях, які ми проводимо щомісяця. Стежте за нашими соцмережами та анонсами заходів. Також ви можете підписатися на розсилку, щоб не пропустити повідомлення про наші заходи.
Крім того, познайомитися з викладачами можна в нашому блозі

Процес навчання

Наскільки програми курсів в A-Level актуальні?

Програми курсів коригуються щомісяця: відповідно до нових трендів та оновлень технологій, які передбачені на курсах. Ви можете бути впевнені, що програма буде актуальною на той момент, коли ви будете навчатися на курсах.

На що більше робиться наголос у програмі курсів: на практику чи теорію?

Основний упор у нашій школі робиться на практику, щоб на момент випуску у вас був досвід роботи в команді з практичними завданнями. Завдяки цьому в реальному проєкті ви зможете почувати себе комфортно.

Чи є зв'язок із викладачем у позаурочний час?

Звичайно, ви можете зв'язатися з викладачем у будь-який денний час і, по можливості, він вам відповість. Враховуйте, що наші викладачі - це практикуючі фахівці, які працюють у компаніях. Але ваше питання не залишиться без відповіді у будь-якому випадку.

Чи зберігається запис заняття, якщо я не зміг бути на ньому присутнім?

Так, кожне заняття записується. Ви матимете можливість переглянути заняття за потребою, якщо не змогли бути присутніми.

Чи надаватимуться методичні матеріали для повторення?

Після кожного заняття від викладача ви отримуватимете всі методичні матеріали, презентації, які використовувалися на занятті, а також додаткову літературу для самостійного вивчення.

А є домашні завдання?

Так, домашнім завданням приділяється окрема увага - їх буде багато.

Як проводяться заняття?

Заняття проводяться в режимі online через платформу Google meet.

Як ведеться комунікація з викладачами, групою та адміністрацією школи?

Комунікація ведеться через Telegram групу та електронну пошту.

Як часто проводяться зрізи знань (модулі)?

Модулі можуть проводитись у різні відрізки часу - залежно від курсу. Але в більшості випадків це - раз на місяць.

Чи видаватимуться додаткові методичні матеріали для самостійного вивчення?

Звісно так - таких матеріалів буде велика кількість.

Чи буде у мене якесь портфоліо після випуску зі школи?

Так, на кожному курсі студенти розробляють кілька невеликих проєктів та один великий - випускний. Всі ці проєкти будуть складати ваше портфоліо.

Що потрібно для отримання сертифікату?

Не менше 80% відвідувань занять
Не менше 80% зданих дз
Не менше 7 балів за модульні роботи та фінальні іспити (захист проєкту та технічну співбесіду)